تعمیر تلویزیون در کرج| تعمیرات LED LCD سامسونگ و ال جی کرج

تعمیرات تلویزیون و سینما خانگی ال جی و سامسونگ و سونی و پاناسونیک و شارپ تعمیر تلویزیون در کرج فقط با یک تماس از تمام مناطق منزل کرج.

تعمیر تلویزیون در کرج| تعمیرات LED LCD سامسونگ و ال جی کرج

تعمیرات تلویزیون و سینما خانگی ال جی و سامسونگ و سونی و پاناسونیک و شارپ تعمیر تلویزیون در کرج فقط با یک تماس از تمام مناطق منزل کرج.

تعمیر تلویزیون در کرج| تعمیرات LED LCD سامسونگ و ال جی کرج

تعمیر تلویزیون در کرج | LED LCD سامسونگ و ال جی
تعمیرات تلویزیون و سینما خانگی ال جی و سامسونگ و سونی و پاناسونیک و شارپ توشیبا تعمیر تلویزیون در کرج فقط با یک تماس از تمام مناطق منزل کرج.
09143024408
آدرس تعمیرگاه:
کرج مهرشهر فاز یک

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

آپدیت کردن تلویزیونReviewed by گروه تخصصی رایان on Jun 9Rating: 3.5

آیا آپدیت کردن تلویزیون لازم است؟

آپدیت و بروز رسانی جزء جدا نشدنی و بایسته نرم افزارهای امروزی است و بسیاری از آنها در صورت عدم بروزرسانی به موقع کارائی لازم را از دست می دهند و یا با گذشت زمان بسیاری از قابلیت های روز را نخواهند داشت. در عین حال اکثریت تولید کنندگان امروز تلویزیونها در محصولات خود از نرم افزارهای اختصاصی و حتی در برندی مانند سونی از اندروید استفاده می کنند.در محل تلاقی این دو نام یعنی نرم افزار و تلویزیون یک سوال مهم پیش می آید و آن اینست که آیا تلویزیونها هم مانند سایر دستگاههای دارای نرم افزار باید پس از مدتی و یا با اعلام نسخه جدید نرم افزار بروزرسانی و آپدیت شوند؟

اهمیت این سوال و جاب آن وقتی بیشتر آشکار می شود که در بخش تعمیرات تلویزیون روزانه چندین مراجعه راداریم که در اثر آپدیت تلویزیون با مشکلاتی از قبیل از کار افتادن دستگاه یا از دست رفتن یکی از قابلیتها مانند دریافت کانالهای دیجیتال، از کار افتادن کنترل، کار نکردن بلوتوث، هنگ کردن و حتی در مواردی روشن نشدن تلویزیون مواجه شده اند در حالیکه اظهارات مصرف کنندگان حاکی از اینست که تنها کاری که انجام داده اند قبول انجام بروز رسانی نرم افزار آن هم زمانی است که خود دستگاه با دستیابی به سایت مرجع اعلان کرده است. البته موارد زیادی هم هست که آپدیت تلویزیون با موفقیت انجام شده اما مشکل زمانی بروز می کند که متوجه می شویم در صورت آپدیت اشتباه انجام مجدد آن در بسیاری موارد بعلت عدم کارکرد صحیح دستگاه غیر ممکن می شود.

بروز رسانی تلویزیون

تلویزیون های سونی در سری w800c مجهز به اندروید هستند.

 

تفاوت ساختاری تلویزیون با سایر دستگاههایی که دارای نرم افزار هستند مانند گوشی های موبایل باعث می شود که نتوان آنها را به مانند آنچه در گوشی ها اتفاق می افتد با استفاده از برنامه های ساده نرم افزاری به اصطلاح فلش کرد و یا به مانند یک کامپیوتر مجددا نصب ویندوز را انجام داد. این تفاوت به نحوی است که در بسیاری از عیوب نرم افزاری تعمیر تلویزیون معیوب در نهایت با تعویض سخت افزاری انجام می شود.

اصولا مطمئن ترین راه آپدیت تلویزیون استفاده از برنامه های مطمئن و تست شده با استفاده از حافظه فلش است چرا که احتمال خطا در این حالت به پایین ترین مقدار خود می رسد و نکته آخر اینکه باز هم برخلاف سایر دستگاههای دیگر عموما حتی بعد از یک بروزرسانی موفق هم عموما در تلویزیون تغییر خاصی مشاهده نخواهد شد و بر خلاف تصور عموم هیچ منویی کم یا زیاد و یا توانایی خاصی اضافه نخواهد شد.

 

علت ایجاد لکه های تاریک در تلویزیونReviewed by علی بختیاری on Jun 10Rating: 4.0علت ایجاد لکه های تاریک در تلویزیون

ایجاد لکه های تاریک در نقاط مختلف صفحه نمایش تلویزیون، علت ایجاد شدن آن و راه برطرف کردن آن یکی از ایراداتی است که این روزها تعداد زیادی از سوالات را شامل می شود. در ادامه به تشریح و بررسی علل و راه حل آن می پردازیم.

خرابی در بخش بک لایت تلویزیون

اولین و بیشترین علت ایجاد لکه یا لکه های تاریک در صفحه نمایش تلویزیون خرابی در بخش بک لایت و در واقع خاموشی یک یا تعدادی از لامپهای این بخش است. همانطور که در مقاله تشریحی عملکرد بک لایت تلویزیون گفتیم این بخش از تلویزیون با ایجاد نور زمینه شرایط دیده شدن تصویر را فراهم می کند و خاموشی در آن معادل خاموشی در تصویر و لکه تاریک است. بسیاری از تلویزیونهای ال جی در مدلهای LN و LB که دارای ضعف عمومی در بخش بک لایت هستند قبل از اینکه با فعال شدن مدار محافظ تصویر آنها بطور کامل قطع شود دچار این حالت می شوند که حتی گاهی با چشمک زدن لامپ معیوب هم همراه می شود که در تصویر بصورت روشن و خاموش شدن تصویر دیده می شود. در عکس زیر نمونه یک مورد از خرابی لامپهای ال ای دی نشان داده شده که باعث ایجاد لکه تاریکی در تصویر تلویزیون خواهد شد.

 

خرابی در بخش بک لایت تلویزیون

 

در این حالت با توجه به پخش شدن ولتاژ کار لامپهای معیوب بین لامپهای سالم فشار بیشتری به آنها وارد می شود و زمینه برای خرابی زودتر آنها فراهم می شود پس بهتر است در هنگام مواجهه با این ایراد در اسرع وقت نسبت به تعمیر تلویزیون اقدام کنید.

خرابی بک لایت در تلویزیون های ال سی دی

همانند ایراد مشروحه بالا در تلویزیون های ال سی دی هم اتفاق می افتد با این تفاوت که در تلویزیونهای ال سی دی همانطور که قبلا هم گفتیم بجای لامپهای ال ای دی از لامپهای فلورسنت استفاده شده است. در این تلویزیونها با بالا رفتن عمر دستگاه و بیشتر در دستگاههایی که استفاده طولانی دارند گرمای لامپهای فلورسنت باعث زرد شدن لایه های سفید رنگ داخل دستگاه می شود که از بیرون بصورت لکه های تاریک دیده می شود.

خرابی بک لایت تلویزیون ال سی دی

 

 

 

خرابی پنل تلویزیون

علت دیگری که می تواند باعث ایجاد لکه های تاریک در تصویر تلویزیون شود خرابی بخش ماژور یا لیکوئید پنل است. لکه های ابر مانندی که در این بخش منظور هدف ماست بیشتر بعلت بالا رفتن ساعت کاری تلویزیون ایجاد می شود و در واقع یکی از ایراداتی است که با تمام شدن عمر مفید پنل ایجاد می شود. این لکه ها که با توجه به بالا بودن عمر دستگاههای مبتلا بسیاری از مواقع به خاک گرفتگی تشبیه می شوند راه درمانی غیر از تعویض پنل تلویزیون ندارند.

نصب تلویزیون روی دیوار

با تغییر دکوراسیون می توان روح جدیدی به محیط بخشید و یکی از این تغییرات که بسیار بیشتر از اسم خودش می تواند در زیبایی و کارآمدی محیط به شما کمک کند نصب تلویزیون روی دیوار و تغییرات جانبی آن است. تلویزیون بعنوان اصلی ترین وسیله بخش لوازم صوتی و تصویری منزل بحساب می آید و نحوه دکوراسیون آن بعلت قرار گرفتن در فضای نشیمن منزل بسیار در طراحی داخلی به چشم می آید.

برای نصب تلویزیون روی دیوار اولین چیزی که احتیاج دارید پایه دیواری تلویزیون است که بر حسب اینچ تلویزیون و دامنه حرکت پایه دارای انواع مختلفی است:

پایه دیواری تلویزیون : مدلهای پابت

پایه دیواری تلویزیون

همانطور که از نام آن پیداست تلویزیون را به طور ثابت روی دیوار قرار می دهد و هیچگونه حرکتی ندارد. این مدل پایه بیشتر مناسب اماکن تجاری پر رفت و آمد و نصب نمایشگرهایی است که اطلاعات را نمایش می دهند.

 پایه دیواری تلویزیون :پایه های متحرک بالا و پایین (Titlt)

نصاب تلویزیون روی دیوار

این پایه ها دارای حرکت بالا و پایین هستند و دامنه حرکتی آنها 15 درجه است. این پایه ها برای منازل و اماکن تجاری خاص و کم رفت و آمد که در دسترس بودن تلویزیون مشکلی را ایجاد نمی کند مناسب هستند. حرکت تلویزیون باعث می شود دوری و نزدیکی به تلویزیون تاثیری در راحتی بیننده نداشته باشد و حتی با تغییر زاویه از انعکاس نور محیط در تلویزیون جلوگیری شود.

پایه دیواری تلویزیون : پایه های متحرک تمام جهات

پایه دیواری تلویزیون

این پایه ها برای اماکن خاصی که تلویزیون نیاز به تغییر زاویه بسیار زیاد دارد استفاده می شود. وزن تلویزیون در این نوع از نصب بسیار تعیین کننده است .

پایه دیواری تلویزیون : پایه های سقفی

نصب تلویزیون به دیوار

این پایه ها برای نصب تلویزیون در اماکنی استفاده می شود که نیاز به دید نمایشگر از فواصل دور باشد و جز در موارد خاص توصیه نمی شود.

 

در نصب تلویزیون روی دیوار اولین قدم انتخاب یک پایه دیواری مناسب است که می توانید برای انتخاب پایه و برای اطلاع از جزئیات و کیفیت نصب تلویزیون روی دیوار با ما تماس حاصل کنید.

نصب usb

 

نصب پورت یو اس بی روی سیستمهای صوتی فاقد این ورودی به شما کمک می کند این دستگاهها را که ممکن است دارای کیفیت بالایی بوده باشند اما به دلیل نداشتن این مدل از ورودی حالا کنار گذاشته شده اند را با هزینه منطقی و مقرون به صرفه و با کیفیت بالا و کارآمد به روز رسانی کنید و مجددا استفاده کنید.

برد USB قابل نصب روی انواع سیستمهای صوتی ، ضبطهای خانگی ، ستهای چندطبقه ، انواع آمپلی فایرها و حتی در مدلهای تصویری ، قابل نصب روی انواع تلویزیونها هستند. این بردهای قابل نصب دارای صفحه نمایش و ریموت کنترل مجزا و دارای ورودیهای SD CARD و AUX می باشند و به علت انتقال صدا بوسیله کابل بر خلاف مدلهای FM transfer که در آنها صدا با افت کیفیت و دامنه و پارازیت منتقل می شد سیگنال صدا هیچ تغییر کیفیتی پیدا نمی کند.

قابلیت بلوتوث این امکان را برای شما فراهم می سازد که فایلهایی مانند آهنگ و موزیک که روی گوشی ، تبلت و سایر وسایلی که دارای بلوتوث هستند را با سیستم صوتی خود گوش کنید. این ارتباط یک بار انجام می شود و پس از آن اگر در محدوده مکانی دستگاه قرار بگیرید این ارتباط مجددا برقرار می شود.

 

 

نصب فلش

فلش خور کردن دستگاههای مختلف با توجه به امکانات دستگاه در مدلهای دارای بلوتوث و تصویری و رکوردر قابل ارائه و نصب است.

تعمیر تلویزیون بانه ای

دستگاههای بدون گارانتی که از طریق شهرهای مرزی وارد و بیشتر با نام دستگاههای بانه ای شناخته می شوند بدلایل مختلفی که مهمترین آنها تفاوت قیمت است نسبت به دستگاههایی که توسط شرکت های رسمی وارد می شوند موفقیت بیشتری در بخش فروش دارند و اختلاف قیمت گاها چشمگیر این دستگاهها باعث شده تا بسیاری از خریداران قید خدمات پس از فروش شرکتی را بزنند.

یکی از نکات مهم و شاید مهمترین نکته ای که در بخش خدمات پس از فروش و تعمیرات تلویزیون بسیار اهمیت دارد اینست که در هنگام خرید این دستگاهها باید مورد توجه قرار بگیرد این است که از برند و مدل هایی که عمومیت بیشتری دارند انتخاب کنیم و مدل دستگاه خریداری شده حتما نمونه شرکتی و یا معادل داشته باشد که در صورت نیاز به قطعات سخت افزاری مثل بردهای داخلی و یا نرم افزاری مثل برنامه های فلش و یا حتی نقشه فنی دستگاه با مشکل کمتری برخورد کنیم و تعمیر تلویزیون ما با سهولت بیشتری انجام شود.

معمولا دستگاههای بدون گارانتی از نظر دسته بندی مدل به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. دستگاههایی که مدل مشابهی از نظر مدل کد و قطعات داخلی دارند و بهترین گزینه در صورت تمایل به خرید این گونه از دستگاهها هستند.بعنوان نمونه تلویزیون سونی با مدل کد w550 هم نمونه بانه ای داشت و هم از طرف نمایندگی سونی عرضه شد و از نظر قطعات کاملا یکسان هستند.
  2. دستگاههایی که مدل مشابه داخلی دارند اما مدل کد آنها با مدل داخلی تفاوت دارد. این دستگاهها در صورت نیاز به قطعات فنی می توانند از قطعات مدلهای داخلی استفاده کنند ، مانند تلویزیون LED سامسونگ با مدل کد D5000 که نمونه بانه ای آن با مدل D5500 شناخته می شود که البته مدل بانه ای این مدل اغلب بدون دیجیتال داخلی است.
  3. دستگاههایی که نمونه داخلی ندارند و چه از نظر مدل کد و چه از نظر قطعات داخلی شناخته شده نیستند و در صورت ارائه مدل کد به مراجع سرویس و خدمات پس از فروش خدماتی به آنها ارئه نمی شود.

شرکت های رسمی که خدمات پس از فروش لوازم خانگی را به عهده دارند بر خلاف گارانتی رسمی شرکت های تولید کننده که بین المللی است از ارائه قطعات و خدمات تعمیرات به این دستگاهها خودداری می کنند و با مقایسه شماره سریال دستگاه با سریال دستگاههایی که خودشان وارد کرده اند از پذیرش دستگاه برای سرویس خودداری می کنند و مصرف کننده با وجود خرید دستگاهی که دارای برند معتبر بین المللی است و باید از خدمات آن هم بهره مند شود برای تعمیرتلویزیون بانه ای و یا سایر وسایلی که بدین گونه خریداری شده اند دچار سردرگمی می شود.

گروه تخصصی رایان خدمات ویژه ای را جهت تعمیر این گروه از لوازم خانگی که در بخش بندی دستگاههای صوتی وتصویری بیشتر شامل تلویزیون و سینمای خانگی می شود تدارک دیده است و با ارتباط  با مراجع توزیع قطعات ، تمام لوازم مورد نیاز تمام آنها را تامین میکند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر تلویزیون بدون گارانتی و یا تعمیر سینمای خانگی خود با ما تماس بگیرید.

ر بخش تعمیر تلویزیون اصلی ترین قطعه و گرانترین بخش تلویزیونهای LED  و LCD  پنل و یا همان صفحه نمایش تلویزیون است که بیشتر مواقع حدود 70% ارزش یک تلویزیون را شامل می شود که این مسئله باعث شده تلویزیونهایی که در این بخش مشکل پیدا می کنند برای تعویض پنل با مشکل هزینه تعمیرات تلویزیون مواجه شوند. پنل شکسته در تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی قابل ترمیم نیست اما بسیاری دیگر از عیوبی که تلویزیونها در بخش پنل پیدا می کنند قابل تعمیر بوده و هزینه بسیار پایین تری را نسبت به تعویض پنل تلویزیون برای ما ایجاد می کند.

 

تعمیر پنل تلویزیون

آبخوردگی پنل تلویزیون :

بسیاری از مراجعین از شنیدن این عبارت تعجب می کنند و فکر می کنند منظور  ریخته شدن یک لیوان آب روی تلویزیون است اما آبخوردگی پنل تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی عبارتی است که برای نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون بکار برده می شود. در هنگام تمیز کردن تلویزیون به علت اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه ، این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند که برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصویر هستند. عکس زیر نحوه قرار گیری فلت های انتقال تصویر بعد از پنل و چگونگی نفوذ مایعات از طریق پنل را مشخص می کند.

 

تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه ، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می  شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می شود که خطوط رنگی عمودی ، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر ، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از معروفترین آنها هستند و حتی در بعضی مدلها مثل سری EX در سونی آبخوردگی پنل باعث معیوب شدن برد T.CON که پردازنده نهایی اطلاعات تصویر است می شود و با معیوب شدن این برد عیب یاب داخلی دستگاه روشن شده و تلویزیون پس از روشن شدن مجددا خاموش می شود. در تلویزیونهای سونی در صورت آسیب دیدن برد t con تلویزیون خاموش می شود و چراغ استندبای شروع به چشمک زدن می کند . تعداد چشمک در این ایراد 5 چشمک است. برای اطلاعات بیشتر به نوشته دلیل چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی مراجعه کنید.

 

تعمیر صفحه تلویزیون تعمیر تلویزیون تعمیر صفحه نمایش تلویزیون

اولین و مهمترین اقدام در هنگام آبخوردگی پنل تلویزیون اینست که از روشن کردن تلویزیون خودداری کنیم چرا که در بسیاری از تلویزیونهایی که در بخش تعمیر تلویزیون برای تعمیر آبخوردگی پنل تلویزیون مراجعه می کنند شاهد پیشرفت و افزایش محدوده ایراد از پنل تلویزیون به سایر بخش ها مانند برد تی کان و یا عدم امکان تعمیر قطعاتی که قبل از استفاده امکان تعمیر آنها وجود داشته است، بعلت استفاده از تلویزیون در این حالت هستیم.

سیاه شدن و دو تایی شدن تصویر تلویزیون از یک طرف :

این ایراد بیشتر در تلویزیونهای سامسونگ و یا پنل های تولید شده توسط سامسونگ که در برندهای دیگر استفاده شده دیده می شود و ابتدا یک سوم بالای تصویر در سمت راست یا چپ دچار این حالت می شود و پس از مدتی استفاده به تدریج نصف و سپس تمام تصویر تلویزیون دچار این حالت می شود. در روزهای ابتدایی ایجاد شدن این ایراد معمولا با کمی کار کردن تلویزیون عیب برطرف می شود که باعث می شود بیشتر مصرف کنندگان از تلویزیون به همین طریق استفاده کنند تا اینکه ایراد به حد زیادی پیش می رود و هزینه بیشتری باید برای تعمیر تلویزیون هزینه شود.

 

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ

 

کند شدن تصویر تلویزیون:

این ایراد بیشتر در تلویزیونهای سامسونگ و سونی دیده می شود و تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده می شود و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. این کند شدن تصویر تلویزیون به علت عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است.

 

تعمیر پنل تلویزیون ال جی

تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی و ال سی دی دارای شاخه های متعدد و عیوب ظاهری متفاوتی است که نمی توان به همه آنها پرداخت ، در صورت نیاز با بخش مشاوره تماس و اطلاعات کامل تری دریافت کنید.

یکی از برتری های تلویزیون های سونی بر سایر برندها در بخش خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون دارای عیب یاب داخلی آنهاست که در صورت بروز هرگونه مشکل و معیوب شدن قطعات داخلی این سیستم فعال شده و تلویزیون را به حالت استندبای میبرد و چراغ جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن به رنگ قرمز می کند که این چشمک زدن دارای فرکانس مشخص در یک ثابت زمانی است یعنی یک تعداد ثابت را پشت سرهم تکرار می کند مثلا 5 بار چشمک می زند و یک مکث 2 ثانیه ای می کند و دوباره همان 5 بار را تکرار می کند و این تعداد مشخص کننده محل و محدوده ایراد دستگاه است تا تعمیر تلویزیون سونی را تسهیل کند.

در کنار مدارات مختلف تلویزیون که وظایف مختلفی دارند مدارات دیگری طراحی و به کار گرفته شده اند که در صورت کارکرد صحیح قطعات اصلی تلویزیون غیر فعال هستند اما به محض اینکه ایرادی در دستگاه ایجاد شود و یا حتی قطعات از حالت کار نرمال خارج شوند این مدارات محافظ فعال شده و با تحریک سیستم کنترل اصلی دستگاه ، فرمان بازگت به حالت استندبای صادر می شود و تلویزیون خاموش می شود و چراغ پاور شروع به چشمک قرمز زدن می کند.

تعداد چشمک ها در تلویزیون های سونی بین 2 چشمک تا 22 چشمک متغیر و معمولادر هرمدل متفاوت است و در ابتدای سرویس منوال و دیاگرام دستگاه که در اختیار بخش خدمات پس از فروش قرار می گیرد تعداد این چشمک ها و ایراد مرتبط با آن و حتی در برخی از مدلها قطعاتی که بیشترین احتمال خرابی دارند را قید کرده اند مثلا تلویزیون LED با مدل KDL- 46EX720 وقتی در بخش تی کان ( پردازش تصویر) دچار ایراد می شود تلویزیون پس از خاموش شدن 5 بار چشمک قرمز می زند و در صورت ایجاد ایراد در بخش پاور 2 چشمک قرمز می زند.



بعضی مواقع این سیستم کمک زیادی به تعمیر تلویزیون سونی می کند و با مشخص شدن تعداد چشمک ها می توان ایراد دستگاه را دقیقا حدس زد اما مواقعی هم هست که سیستم عیب یاب اشتباها محل ایراد را در بخش دیگری اعلام می کند در حالیکه تمام قطعات آن بخش سالم هستند و در این حالت بدلیل عدم روشن ماندن دستگاه و ندیدن ظاهر ایراد تعمیرتلویزیون سونی را پیچیده و سخت می شود.

یکی از مشکلاتی که در ترمیم بکلایت های سری ال بی(LB) وجود دارد مشکل لکه های نوری پس از ترمیم بکلایت می باشد.

در سری ال بی لنزهای بکار رفته بزرگتر از سایر سری های دیگر است و پس از سوختن هر ال ای دی, لنز هم می سوزد اما طرز سوختن لنز ها به گونه ای دیگر اتفاق می افتد.

در شکل زیر لنز سوخته و سالم به تصویر کشیده شده است. همانطور که در تصویر بالایی مشهود است سوختن ال ای دی سبب کدر و تار شدن لنز شده است و این کدر شدن لنز باعث می شود که پس از ترمیم بکلایت و تعویض ال ای دی سوخته, این لنز قابل استفاده نباشد چون باعث ایجاد لکه نوری روی پنل می شود

لذا با توجه به شکل پایین می توان سلامت لنز را تشخیص داد به این صورت که لنز ها را روی نقطه ای نورانی یا ال ای دی روشن شده قرار می دهید در صورت مشاهده ی تاری روی لنز می توان از صحت سلامتی لنز مطلع شد.

بهترین راه حل موضوع، تعویض کل بکلایت بوده که تمامی ال ای دی ها به صورت یک دست و نور مناسب تعویض شود.

منظور از کنترل های جادویی یاهمان Majic motion کنترل های موسی هستند که از طریق وایرلس با تلویزیون در ارتباطند. این کنترل ها بدلیل داشت ارتباط رادیویی، مستمر اطلاعات را به تلویزیون ارسال می کنند که به همین علت باتری ها را زود تر از کنترل های معمولی تمام می کنند.
بهترین راه برای استفاده از این کننرل ها خریدن باتری های قابل شارژ بوده که بعد از هر بار اتمام شارژ باتری یک بار شارژ انجام گیرد.
در صورت تمام شدن باطری هم از تلویزیون هشدار اتمام باتری صادر می گردد و هم عملکرد کنترل دارای ایراد می گیردد.
نمونه ای از این کنترل ها بصورت شکل در ادامه آمده است.
برای ریست کنترل ده ثانیه دکمه های Back+Home را نگه داشته و بعد از چشمک ال ای دی کنترل، کنترل ریست شده و آماده رجیستر می شود.
برای رجیستر کنترل با تلویزیون بایستی ok یا غربیلک را کلیک کنید تا تلویزیون بصورت اتوماتیک رجیستری کنترل را انجام دهد.
در صورت رجیستر نشدن کنترل ،
1- احتمالا کنترل مربوط به تلویزیون نیست.
2- برد مین خراب است.
3- کنترل خراب است.
4- برد وای فای احتمال خرابی دارد.
که بعد از تست و ایراد یابی قابل حل می باشد.

Ping